tirsdag 30. november 2010

Another day in paradise


Vi har nu ordentligt funnit oss till rätta på Cabilao. Vi har dykt båda två. Helt underbara dyk, men alla tänkbara ingredienser från minisjöhäst till sköldpadda till jagande Barracudor och banded pipefish. Strålande färger, glasklart vatten mot en underbart djupblå bakgrund. Allt detta på samma dyk! Både Linda och jag var ensamma med instruktören. Det är färdigt för mer dykning imorgon. Filip skall med ut och snorkla igen. Han har tjatat om det idag. Det är en 200 m lång simtur ut till revet över ganska grunt vatten. Han sitter en del på ryggen min när han skall vila, så så gäller det att passa magen för sjöborrar!

Jag har sprungit min första tur här på ön. Trodde det var en liten ö och att jag skulle springa till andra sidan på en tur. Men inte. Den var större än jag trodde, och jag kom bara till mitten. Där ligger en skola. Barnen och ungdomarna trodde nog att jag var galen som var ute och sprang med bar överkropp, när de gick i långärmat och täckte ansiktena för sol så att de skall vara så bleka som möjligt... Det är skönt att springa lite, så det inte blir bara god mat och öl.

Idag har vi kommit över en flaska vin från Montepulciano. Det var gott. Halva flaskan står kvar i kylskåpet till imorgon, och jag glädjer mig.

Nu sitter Linda och jag på vår veranda i lägenheten närmast både poolen och havet. Det är flera här som har avundats oss det läget. Ungarna sover sen ett par timmar. Det er en kille i baren som spelar gitarr och sjunger mycket falskt. Vi har några bitar Marabou mjölchoklad kvar som vi njuter av. Linda läserbok och pratar hela tiden medan jag förtvivlat försöker koncentrera mig på denna texten... Hon har redan börjat planera för nästa transfer, som nog blir till Malapascua. Eller kanske Camotes. Vi får se. Nu skall jag ta tag i lite bildredigering, så ha det så bra så länge!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hei på dere.
    Skjønner at dere koser dere og ikke har tanker for juleforberedelser og annet liv akkurat nå. Vel fortjent og kos dere masse.
    Her hjemme er det kaldt, ca. 12 grader minus og det blåser fremdeles. Det er snø, men vi har ikke hatt fram skiene ennå. Men, det er mange som har tatt skiturer allerede, for løypene er kjørt opp mange steder. I morgen står julegaveinnkjøp på dagslisten...Får se om det blir noe til dere også..
    Savner dere her hjemme!! Men, kos dere og nyt livet.
    mange klemmer fra Unni og Boffa. Og Sara, som helst vil ligge inne på varmt gulv.

    SvarSlett