tirsdag 30. november 2010

Det avslappnande ölivet

Det var helt fantastiskt att komma ut till Cabilao! Vi åkte från det stora, lyxiga, men ganska opersonliga Bohol Beach Club, till det mysiga lilla och mycket trevliga Polaris Beach Resort. Vi välkomnades på typiskt Thailändskt vis där med en välluktande handduk att torka av sig vägdammet med, välkomstdrink. De väntade på oss. Alla visste att vi skulle komma. Det är ett litet resort för högst 15 gäster, och drives av en tysk vad vi förstår, men de är inte här nu. Det är personlig service, och de är genuint intresserade av att vi skall ha det bra. Det är mycket billigt, men också den bästa maten hittintills! Middag för 4 för 100 kr, öl 13 kr, massage 1 h för 50 kr. Vi skall dyka en del här, och Linda har varit ute redan idag. Nu sover Erik lite, och Linda kom just för att jag skulle kunna lägga mig en stund också på vårt svala, stora rum, med bekväma sängar. Om en timme är det min tur att dyka. Jag glädjer mig. Linda såg just sköldpaddor, mandarinfisk. stonefish och sjöhäst.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar